Wednesday, February 23, 2011

rumah..oo..rumah


sape la yg tak rindu nak duk kat umah kan??aku pun mmg nak sgt balik umah...rindu glerr...especially kat bilik ku yg chumell...hhahaha...tp sebagai seorg pelajar yg inginkan 'Dean list', aku redha je bila kene duk kolej and jauh dari family... uwaaaaa....miss umi,abah n adek2 a lot!!! sabar dayana...kau balik jugak nanti...huhu..aishh...melalut nk balik pulak! ok,skip the subject..tp aku tetap nak citer pasal kes kena study jauh dari rumah..ada setengah memang tak pernah berpisah pun ngan family..so,mereka-mereka ini rasa teramatla susah bila kena further study jauh...emm,,same goes to me. aku dari kecik mmg tak pernah duk jauh ngan family...sekolah rendah pun tepi sekolah umi aku mengajar je..sekolah menengah lagi la,satu sekolah je ngan umi aku sampai form5..haha..memang anak emak betul aku nie kan...tapi bila je aku dapat offer study kat penang, aku fikir macam-macam..mcm mana aku nak adapt bila duk jauh ngan family?mcm2 benda negatif yang bermain dalam fikiran aku. disebabkan kerisauan terserlah kat muka aku ni, aku kena tegur kat abah..abah tanya ada masalah ke?then aku bagitau yang aku risau kena duk jauh.. abah bagi nasihat mcm2 kat aku.. dan semua nasihat tu amatlah berkesan..aku berjaya atasi  homesick masa kat penang..abah pesan, selalu think positive, jangan mudah gelabah dan panik bila ada masalah..selesai masalah baik-baik..fikir elok2 bila nak buat apa-apa keputusan..jangan tinggal solat dan al-Quran dan jugak doa. umi siap pesan lagi, kalau nak call hari-hari pun tak pa untuk citer apa-apa.. aku tau knapa umi pesan macam tue... parents mana tak happy bila dengar suara anak dia kan.. kita pun takkan rasa jauh dengan family bila selalu call..sekarang dunia dah maju,,video call pun boleh buat...so, mmg tak ada alasan untuk seseorang tu tak nak further study jauh-jauh... :) 

worried

No comments: